۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۲ ارديبهشت   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۴ اسفند   

 

 

 

 

فعاليت هاي نوآورانه

 

فعالیت های نوآورانه (دانش پژوهي) به آن دسته از فعاليت هايي اطلاق مي شود كه داراي اهداف مشخص، آماده سازي كافي، استفاده از روش مندي مناسب، ارائه نتايج مهم و قابل توجه، ارائه و معرفي مناسب برنامه، و برخورد نقادانه با آن باشد.حوزه كاربرد و ميزان بديع بودن اين فعاليت ها ممكن است در سطح دانشگاهي، كشوري (ملي) و يا بين المللي باشد.

براي اين كه فعاليتي جزو فعاليت هاي دانش پژوهي طبقه بندي شود ، لازم است اين فعاليت علاوه بر داشتن بعد كمي و كيفي، در برگيرنده تعامل انجام دهنده(گان) آن فعاليت با جامعه آموزش علوم پزشكي باشد. به منظور برقراري اين تعامل لازم است كه مجري يا مجريان فعاليت مورد نظر نشان دهند كه براي اجراي آن از منابع و مستندات موجود در متون آموزش علوم پزشكي بهره برده اند، و محصول و نتيجه فعاليت آموزشي آنها به نحو مناسبي در اختيار ساير اعضاي جامعه آموزش علوم پزشكي قرار گرفته است به گونه اي كه ساير افراد مي توانند بر پايه آن ، اقدامات و فعاليت هاي بعدي را انجام دهند و بدين وسيله نتايج حاصل از اين فعاليت در طول زمان به گسترش دانش آموزش علوم پزشكي كمك نموده است. گستردگي و حوزه اين تعامل مي تواند در سطح دانشگاهي، ملي، يا بين المللي باشد.

 

موضوعات مربوط به  اولویت های طرح های نوآورانه 

 

  • برنامه ريزي آموزشي
  • ارزشيابي برنامه هاي آموزشي
  • ارزيابي دانشجو(آزمون ها، ارزيابي باليني)
  • ارزيابي هيئت علمي
  • توانمند سازي اعضاي هيئت علمي
  • آموزش مبتني بر پيامد(ارزشيابي عملکرد دانش آموختگان)
  • آموزش مبتني بر حل مسأله(PBL)
  • آموزش مبتني بر جامعه و آموزش سرپايي
  • آموزش الکترونيک
  • بکارگيري و ارزشيابي روش هاي آموزشي دانشجو- محور
  • بررسي نيازهاي آموزشي فراگيرندگان در مقاطع مختلف تحصيلي
  • آموزش باليني و CPC
  • آموزش و ارزيابي مهارت هاي ارتباطي
  • تفکر نقادانه و تفکر علمي  در آموزش پزشکي
  • حمايت از فراگيران
  • ارزشيابي روش هاي آموزش مداوم و ارتقاء مداوم آموزش پزشکي
  • آموزش اخلاق پزشکي
  • مديريت آموزش پزشکي